/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ilyen lesz az első elektromos SEAT

2019. március 07. 16:55   |   Autoblog
címkék:  

A Genfi Autószalonon lehullt a lepel az első elektromos hajtású SEAT-ról. A járművet Barcelonában tervezték és a fejlesztették, a gyártása pedig a németországi Zwickau gyárában történik majd. A SEAT lesz a második márka, amely egy tisztán elektromos, a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülő járművet mutat be. Várhatóan 2020-ban érkezik.

A SEAT el-Born elektromos hajtásrendszere révén dinamikus arányokkal bír, a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt autókhoz képest pedig még élénkebb és energikusabb kiállást kölcsönöznek az autó négy sarkánál elhelyezett kerekek.

Modern megtestesítője a jövő formatervezésének, amely leginkább az autó orrkialakításánál érhető tetten. Az aerodinamika kulcsfontosságú szereppel bír a hatótávolság szempontjából, így a SEAT logó is belesimul a karosszériába. Ezen kívül nincs szükség levegőre sem a motor hűtéséhez, így a hűtőrács is nélkülözhető. A szellőzőnyílások az autó orr részén alulra kerültek, rajtuk keresztül jut levegő az akkumulátorhoz és segítségükkel lesz akadálytalan a levegő áramlása az autó orránál.

A 20 colos kerekek esetében a teljesítmény maximalizálása létfontosságú volt. A turbinát idéző formaterv olyan hasznos légáramlat kialakulását segíti, amely az aerodinamika javítása mellett gondoskodik fékek hűtéséről is. Hátul egy kétrétegű légterelőt találunk, amely szintén a SEAT el-Born aerodinamikai teljesítményét javítja, gondoskodva arról, hogy a levegő akadálytalanul áramoljon, minimálisra csökkentve a turbulenciát.

Az autó belsejében a tervezők maximalizálták a térkínálatot. Minden utas kényelmesen élvezheti a kagylószerűen megformált ülések kínálta tágas teret, maximalizálva a praktikumot és a funkcionalitást a belső térben. A tárolóhelyek mérete is megnőtt, erre kitűnő példa, hogy immár a két első ülés között is lehetőség nyílik egy táska elhelyezésére.

150 kW (204 LE) teljesítményével a tanulmánynak mindössze 7,5 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/óra sebességet, ez bármilyen közlekedési helyzetben megfelel az igényeknek. De ez csupán az érem egyik oldala. Az elektromos járműveket ugyanis nem kizárólag a teljesítményük alapján ítélik meg, hanem az alapján is, hogy egy töltéssel milyen messzire juthat el velük az ember. Fontos továbbá, hogy amikor elfogy az energia, mennyi időt vesz igénybe az akkumulátorcsomag újratöltése. Mutatók, amelyekben az el-Born kimagasló teljesítményt kínál.

A WLTP menetciklus alapján az el-Born meghatározott valós mérések szerint akár 420 kilométeres hatótávolságra is képes a 62 kWh kapacitású akkumulátortól függően. A 100 kW egyenáramú villámtöltési lehetőségnek köszönhetően az akkumulátor mindössze 47 perc alatt 80 százalékra tölthető.

Hogy extrém környezeti körülmények között is a lehető legnagyobb hatótáv álljon rendelkezésre, arról egy igen korszerű hőgazdálkodási rendszer gondoskodik a járműben. A koncepcióban található hőszivattyú csökkenti a fűtőrendszer energiaigényét, megspórolva ezzel akár 60 kilométernyi hatótávolságot.

 A SEAT el-Born tanulmányt kettes szintű autonómiát képviselő rendszerekkel is felszerelték, részleges automatizálást kínálva a kormányzás, a gyorsítás és a lassítás területén.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/