Itt a belépő szintű Porsche Taycan
Az új, hátsókerék-hajtású Taycan személyében a Porsche első teljesen elektromos sportautójának immár negyedik változatát mutatja be. Az új modell a Taycan 4S, a Taycan Turbo és a Taycan Turbo S alá sorol be. Kétféle akkumulátor-mérettel érhető el: Performance akkumulátorral 408, Performance Plus teleppel pedig 476 lóerős. A modell hazai indulóára 33,2 millió forint.
A modellcsalád legfiatalabb tagjaként a Taycan már a piaci bevezetéskor megkapja azokat az új megoldásokat, amelyek a többi verziónál a későbbiekben érkeznek meg. Például a Plug & Charge funkció kényelmes töltést és fizetést tesz lehetővé kártyák vagy alkalmazás használata nélkül: amint a töltőkábelt bedugják, a Taycan kódolt kommunikációt létesít a Plug & Charge kompatibilis töltőállomással. A töltési folyamat így automatikusan megkezdődik, illetve a fizetést is automatikusan elintézi a rendszer a beállítások szerint.
A többi variánshoz hasonlóan itt is megtaláljuk az elérhető felszereltségek között a színes head-up diplay kijelzőt és a fedélzeti töltőt, amely akár 22 kW-os töltési kapacitásra is képes. A Functions on Demand (FoD) szolgáltatásokkal a Taycan használói különböző kényelmi és asszisztens funkciókat vásárolhatnak, saját igényük szerint, akár korlátozott időszakra is. Így a jármű konfigurálása és átadása után is módosíthatók annak képességei, az online aktiválás révén pedig ehhez szervizbe sem kell látogatni. A jelenlegi funkciók között megtaláljuk a Porsche Intelligent Range Manager (PIRM) intelligens hatótáv-menedzsment rendszert, a Power Steering Plus kormányzást, az aktív sávtartó rendszert és a Porsche InnoDrive funkciókat.
Az egyrétegű Performance akkumulátor már alaphelyzetben is 79,2 kWh-s bruttó kapacitást biztosít. A kétrétegű Performance Plus akkumulátor opcionálisan ezt növeli 93,4 kWh-ra. Ez a WLTP normák szerint 431-ről 484 kilométerre fokozza a hatótávot. A Taycan álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára – akkumulátortól függetlenül. Végsebessége mindkét konfigurációban 230 km/óra, miközben maximális töltési kapacitása 225 kW (Performance akkumulátor) vagy 270 kW (Performance Plus akkumulátor). Ez azt jelenti, hogy megfelelő töltőberendezés esetén mindkét akkumulátor feltölthető 5-ről 80 százalékra csupán 22,5 perc alatt, valamint, hogy 100 kilométernyi hatótáv felvételéhez mindössze csak 5 percre van szükség.
Meggyőző gyorsulás, sportautókra jellemző tapadás, folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény – a Taycan modellkínálatának beszállója is rendelkezik ezekkel az erősségekkel. A hátsó tengelyen található inverter ugyanúgy akár 600 A-en is dolgozik, a váltómű pedig kétsebességes, akárcsak a Turbo S modellben. A mindössze 0,22-es légellenállási együttható hozzájárul az alacsony energiafogyasztáshoz. A maximális rekuperációs teljesítmény 265 kW.
A modellcsaládon belül a Taycan megkülönböztető jegyei között megtalálhatjuk az aerodinamikailag optimalizált 19 colos Taycan Aero kerekeket és a fekete színű féknyergeket. Az első lökhárítón, az oldalszoknyán és a hátsó diffúzoron ugyanúgy fekete betéteket találunk, mint a Taycan 4S esetében. A LED-es világítás az alapfelszereltség része.
A Taycan belső tere egy új kor kezdetét jelképezte 2019-ben: letisztult kialakítása és teljesen új architektúrája mind a mai napig kiemelkedően modern hatást nyújt. A szabadon álló, hajlított műszercsoport-kijelző a műszerfal legmagasabb részét jelenti, egyértelműen a vezetőt helyezve az autó középpontjába. Emellett 10,9 colos központi kijelző és opcionális utas oldali kijelző is a digitális világban üdvözöl minket.
A Taycan már alapfelszereltségként bőr-műbőr kárpitozással és nyolc irányban elektromos állítható komfortülésekkel rendelkezik. A modell két csomagtartója közül az elülső 84, a hátsó pedig 407 literes. A Taycan az első Porsche modell, amely teljes mértékben bőrmentes belső térrel is elérhető. Az elektromos sportautó fenntartható koncepcióját kihangsúlyozzák a belső tér innovatív, újrahasznosított anyagokból álló burkolatai.
A Taycan széria acélrugós futóművét és az opcionális, háromkamrás adaptív légrugózását is PASM aktív lengéscsillapítás egészíti ki. A Taycan szériában elöl hat-, hátul négydugattyús fékrendszert kap, 360 és 358 milliméteres tárcsákkal. Az opciós listán megtalálható a Porsche Surface Coated Brake (PSCB) fékrendszer. Tárcsáinak átmérője elöl 410 mm, hátul pedig 365 mm.
A Porsche Taycanból világszerte már több mint 20 000 fogyott. Norvégiában a Taycan eladásai az összes eladott Porsche modell 70 százalékát tették ki, november elején pedig már az ezredik norvég ügyfél vehette át autóját. Az elektromos sportautó már körülbelül 50 nemzetközi díjat zsebelt be, többek között legfőbb piacain, így Németországban, az USA-ban, az Egyesült Királyságban és Kínában.
Az új hátsókerék-hajtású Taycan tartja az elektromos autóval felállított leghosszabb drift rekordját is: a modellel megállás nélkül 42,171 kilométert tettek meg keresztben.
Az alap Taycan modellek március közepén érkeznek meg a kereskedésekbe. A modell hazai ára bruttó 33 231 000 forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Itt a belépő szintű Porsche Taycan
címkék: elektromos, porsche, taycan, taycan 4s, taycan turbo, taycan turbo s
A Porsche első teljesen elektromos sportautója szeptemberben ünnepelhette világpremierjét. Most pedig a vállalat már be is mutatja a sportos négyajtós modell harmadik kiadását a Taycan 4S képében. Az új modell kétféle akkumulátorral elérhető: a Performance teleppel 530, míg a Performance Plus akkumulátorral 571 lóerő áll rendelkezésre.
A Taycan Turbo S és a Taycan Turbo modelleket követő Taycan 4S a sorozat új beszálló változataként debütál, a Taycan Turbo S és a Taycan Turbo Performance Plus kétrétegű akkumulátorát opcionálisan elérhetővé téve. Ebben az esetben az akkucsomag teljes kapacitása 93,4 kWh. A csúcsteljesítmény és a hatótáv az akkumulátoroknak megfelelően változik: a Taycan 4S Performance akkumulátora akár 530 lóerős overboost teljesítményre képes. A Peformance Plus akkumulátorral a fedélzeten akár 571 lóerő is elérhető. A Taycan 4S mindkét verziója 4 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órára. A végsebesség mindkét esetben 250 km/óra.
A hatótáv 407 kilométer a Performance és akár 463 kilométer a Performance Plus akkumulátor esetében (WLTP) – ez a Taycan modellkínálatának legmagasabb értéke. A maximális töltési kapacitás 225 kW a Performance és 270 kW a Performance Plus akkumulátor esetében.
Lélegzetelállító gyorsulás, sportautós tapadás és kimagasló, folyamatosan rendelkezésre álló teljesítmény – az új 4S modellben a Taycan összes erőssége megtalálható. A hátsó tengely állandó mágneses szinkronmotorjának hossza 130 milliméter, amivel pontosan 80 mm-rel rövidebb, mint a Taycan Turbo S vagy a Taycan Turbo hasonló alkatrésze. A Taycan 4S első tengelyén használt inverter akár 300 Amperrel dolgozik, miközben a hátsó tengely invertere akár 600 Amperes.
Az első és a hátsó tengelyen elhelyezett állandó mágneses szinkronmotorok összkerékhajtást hoznak létre, a hátsó tengelyen elhelyezett kétsebességes váltó pedig egy olyan innovatív hajtáslánc alkotórésze, amelyhez fogható eddig még nem létezett. A Taycan 4S így technológiai értelemben ugyanolyan felépítésű, mint még erősebb testvérei. Ugyanez vonatkozik az intelligens töltési menedzsment rendszerére és kivételes aerodinamikájára is.
Mindössze 0,22-es cd értékével a Taycan 4S kedvező légellenállása jelentősen hozzájárul a modell alacsony energiafogyasztásához és hosszú hatótávjához.
Végletekig letisztult formatervével a Taycan egy új kor kezdetét jelképezi. Ugyanakkor félreismerhetetlen Porsche génekkel rendelkezik. Szemből különösen széles és különösen lapos, erőteljes vállakkal. A sziluettet a sportosan alacsonyan hátrafelé ívelő tetővonal határozza meg, amelyet magasan húzódó övvonal tesz még dinamikusabbá. A hátsó a márkára jellemző módon különösen izmos kiállást teremt.
Innovatív elemekben sincs hiány. Ilyen például az üveghatású Porsche logó, amely a hátsó fényívben kapott helyet. A Taycan 4S megkülönböztető részletét adja a Turbo és Turbo S modellekhez képest az aerodinamikailag optimalizált, 19 colos Taycan S Aero kerék és a vörösre festett féknyereg. Az első lökhárító is módosult, az oldalsó szoknyákkal és a fekete hátsó diffúzorral együtt. A Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) LED-es fényszórói alapfelszereltségként járnak a típushoz.
A Taycan belső tere is egy új kor hajnalát jelképezi. Egyértelmű struktúrája és teljesen új vezérlési koncepciója a látványos megjelenésről és a könnyű kezelhetőségről is gondoskodik. A szabadon álló, ívelt műszercsoport adja a műszerfal legmagasabb pontját. Egyértelműen a vezetőre koncentrál és garantálja, hogy minden a látómezőben helyezkedik el, amire szükség van a vezetéshez. A 10,9 colos központi infotainment kijelző és az opcionális utasoldali kijelző is egy összefüggő fekete üvegpanel mögé bújik a műszerfalon. A Taycan esetében a Porsche először kínál teljesen bőrmentes belső teret. Az innovatív, újrahasznosított anyagokból készülő belső tér kihangsúlyozza a sportautó fenntartható koncepcióját.
A Porsche a Taycan futóműve esetén központilag összehangolt vezérlőrendszert használ. Az integrált Porsche 4D Chassis Control valós időben elemzi és szinkronizálja az összes futóművezérlő rendszert. A Taycan 4S az alapfelszereltség részeként adaptív, háromkamrás légrugózást kap PASM elektronikus lengéscsillapítással. A Taycan 4S-ben elöl hatdugattyús, fix féknyergeket találunk belső hűtésű acél féktárcsákkal, melyek átmérője 360 milliméter. Hátul négydugattyús fékrendszert találunk 358 milliméteres tárcsákkal. A féknyergek vörös fényezést kapnak.
A Taycan 4S már rendelhető és az európai kereskedésekbe 2020 januárjában érkezik meg. Az autó németországi alapára 105 607 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)