/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Itt az új, növelt hatótávú Renault Zoe

2019. június 18. 18:35   |   Autoblog
címkék:  

A Renault bemutatta a Zoe villanyautó új generációját, amely erősebb motort és nagyobb kapacitású akkumulátort kapott, így akár 390 kilométert is megtehet egy töltéssel. Természetesen a mini villanyos külsején is csiszoltak, belseje pedig teljesen átváltozott. Európa legnépszerűbb villanyautója vonzóbb, mint valaha.

A Zoe külseje a modellfrissítés alkalmából sokkal szofisztikáltabb lett. Formázott a motorháztető és a márkaemblémára mutat, amely egyébként a töltőnyílást is rejti. Átrajzolták a lökhárítót is, oldalt légáteresztő nyílásokat alakítottak ki rajta, az alsó rácsot pedig krómozással dobták fel és a ködlámpák köré is króm díszítéseket raktak. A háromdimenziós hatású Renault jelvény alatt ugyancsak krómozott szárny motívum feszül.

Mostantól szériafelszerelés a full LED-es fényszóró is, amely markánsabbá teszi a kocsit és a látást is nagy mértékben javítja, 75 százalékkal több fényt ad, mint a halogén fényszóró. A ködlámpák is diódásak. A Zoe hátulja is módosult, nagyobbak és kifejezőbbek lettek a LED-es lámpák, dinamikus irányjelzőket is kaptak. Mindemellett teljesen felújították a könnyűfémfelni-kínálatot, mindenhová tárcsafékeket szereltek és három új fényezéssel bővítették a színpalettát. Immár kilencféle színárnyalat áll rendelkezésre.

A Renault tervezői nagy figyelmet fordítottak a belső térre is, ahol puha tapintású műanyagok és fenntartható forrásból származó anyagok kaptak helyet, fokozva a komfortérzetet. Ezen kívül új TFT képernyők és továbbfejlesztett multimédiás rendszer is került az autóba. A sofőr egy 25 cm átmérőjű TFT képernyőre tekint, amely az összes fontos információt kijelzi. Áttervezték magát a műszerfalat is és puha betétekkel látták el. Az Iconic felszereltségű modellekben 100 százalékban újrahasznosított anyagokból készült az üléskárpitozás, az autóiparban először.

A műszerfal közepén meredezik a Renault Easy Link multimédiás rendszer a maga 23,6 centiméter képátlójú érintőképernyőjével. Innen vezérelhetők a legfőbb járműfunkciók. Az okostelefon tartalmak Apple CarPlay és Android Auto segítségével tükrözhetők. A középkonzolon új elektronikus fokozatválasztó kar és menetmódválasztó jelent meg, a parkolóféket is elektronikusra cserélték. Szintén újdonság a vezeték nélküli telefontöltő.

A Zoe 2012-ben 22 kWh-s akksival került piacra, ami 150 kilométeres hatótávot szavatolt, 2016-ban pedig kijött a Z.E. 40 változat 41 kWh-s teleppel. Ez lényegében megduplázta a hatótávot 300 kilométerre. Az új modellben a lítium-ion akksi átdolgozásával ugyanakkora befoglaló méretek mellett 52 kWh kapacitást sikerült elérni, ami 390 kilométerre elegendő a WLTP mérési ciklus szerint. Ráadásul immár egyen- és váltóáramú töltést is elfogad. A kombinált csatlakozónak köszönhetően a Zoe akár 50 kW (DC) teljesítménnyel is tölthető. A sztenderd type-2-es kábellel a mindennapos töltés végezhető (AC) fali töltőn keresztül vagy bármely utcai állomáson, maximum 22 kW-tal. 7 kW-os fali töltővel 0-100 százalékra 9 óra 25 perc alatt tölthető fel a telep. 8 óra alatt körülbelül 300 kilométerre elegendő áramot “tankolhatunk”. 22 kW-os utcai töltőnél 1 óra alatt 125 kilométerre elegendő áram vételezhető, az 50 kW-os gyorstöltővel viszont fél óra alatt 145 kilométerre elegendő áramot vehetünk fel.

Az új Zoe villanymotorja 100 kW/136 LE teljesítményű, és már indulástól 245 Nm nyomatékot szolgáltat. A kocsi álló helyzetből kevesebb, mint 10 másodperc alatt gyorsít százra, a csúcssebessége pedig 140 km/óra. A 136 lovas motor mellett továbbra is választható a 110 lóerős egység. Mindkét aggregáthoz mostantól jár a B vezetési üzemmód is, ami felerősíti a regeneratív fékezést. A gázpedál felengedése sokkal erőteljesebb lassítással jár, így összességében könnyebb vezetni az autót.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/