Jön a GMC új villany-pickupja, 754 lóerővel
A GMC bemutatta harmadik tisztán elektromos meghajtású pickup modelljét, a Sierra EV-t, amely a Hummer EV Pickup és SUV modellekhez csatlakozik majd. A forgalmazás a Sierra EV Denali Edition 1 csúcsváltozattal indul, amely szédületes 754 lóerőt és 1064 Nm nyomatékot kínál, egy töltéssel pedig akár 640 kilométert is megtehet.
A GMC mindhárom villanyhajtású kisteherautója a GM korszerű Ultium platformjára épül, amely átlagon felüli rugalmasságot és optimális teljesítményt szavatol. A strukturális (merevítő) elemként is funkcionáló akkucsomag 400 mérföldes, azaz 640 kilométeres hatótávot tesz lehetővé (becslés). A valószínűleg 3 tonnánál nehezebb pickup tengelyenként egy villanymotort vonultat fel, tehát elektromos összkerékhajtású, s ha a sofőr kiaknázza a maximális 754 lóerős teljesítményt, 4,5 másodperc is elegendő a százas tempó eléréséhez.
A Sierra EV Denali Edition 1 mobil energiaforrásként is bevethető számos szituációban. 10 különböző aljzatából 10,2 kW energiát képes mozgósítani, s ellátni árammal szerszámokat és különböző berendezéseket. Sőt, a megfelelő konfigurációval az autó a háztartási eszközöket is képes ellátni árammal, akár 21 napon keresztül. Ami az újratöltést illeti, a telep 19,2 kW-os váltóáramú vagy 800V-os, akár 350 kW-os egyenáramú gyorstöltővel is tölthető. Utóbbi esetben 160 kilométernyi energia vételezhető 10 perc alatt.
A minőségi anyagokból (nyílt pórusú fa, acél, alumínium, bőr) építkező, modern hangulatú utastérben a sofőr egy 25 cm átmérőjű digitális kijelzőről olvashatja le a legfontosabb adatokat, a műszerfalat pedig egy hatalmas, álló formátumú, 42 cm átmérőjű érintőképernyő uralja. A szabadon konfigurálható és akár fel is osztható képernyő alatt szerencsére fizikai gombokat is hagytak. Új funkciók, új applikációk és frissítések over the air módon tölthetők le a rendszerhez. Színes head-up display is van, 35,5 cm átmérővel.
A villanyhajtású pickup konfigurálható vezetési üzemmódokkal is igyekszik a használói kedvében járni. A sztenderd mellett választható a vontatási mód, a terep üzemmód, az egyéni üzemmód és a maximális teljesítmény beállítás, amely felszabadítja a teljes „fegyverarzenált”. Az egyes vezetési üzemmódok hatást gyakorolnak a kormányzásra, a légrugós felfüggesztésre, az erőátvitelre, továbbá a hangzásra is. Mindemellett a nagytestű pickupba négykerék-kormányzást is szereltek; akárcsak a Hummer EV, a Sierra EV is képes az oldalirányú araszolásra, mint a rákok. További egyedi funkciók a variálható fékenergia-regeneráció és az egypedálos vezethetőség.
A Sierra EV Denali Edition 1 kizárólag Crew Cab kivitelben, 1,8 méter hosszú platóval lesz elérhető. A MultiPro Midgate jóvoltából azonban a raktér hossza módosítható, a válaszfal lenyitása után akár 2,7 méter hosszú tárgyak is szállíthatók. A második üléssor ráadásul 60/40 arányban lefektethető, ami tovább növeli a variációs lehetőségeket. Ha pedig a hátsó ajtót is lenyitják, a raktér teljes hossza megközelíti a 3,3 métert. S villanyautóról lévén szó, a jármű elejébe is lehet pakolni, itt egy vízálló rakodórekesz várja a holmikat.
Az amerikai pickupok esetében kiemelkedően fontos a vontatási kapacitás; a Sierra EV-t is fokozott igénybevételre tervezték. A Sierra EV Denali Edition 1 4,3 tonnás fékezett utánfutót is vontathat, a terhelhetősége pedig 590 kilogramm.
A 2024-es modellévű GMC Sierra EV Denali Edition 1 máris rendelhető, de csak 2024 elején kerül a márkakereskedésekbe, 107 ezer dolláros indulóáron. Természetesen később érkeznek majd az olcsóbb kivitelek is, az alapmodell ára 50 ezer dollár körül lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)