Meglepő számadatot közölt a Porche a Panameráról
címkék: hibrid, plug-in hibrid, rekord, új panamera, új porsche, újautó-értékesítés, zöld autó
Tudtuk, hogy sikeres lesz a Panamera második generációja, de azt nem, hogy ennyire. Azt pedig még a gyártó sem gondolta volna, hogy a hibrid modellek az eladott autók több mint a felét teszik ki. És még csak most indul az amerikai és kínai értékesítés.
Még a Porschét is meglepte, hogy az új Panamera konnektorról tölthető hibrid változata mekkora sikert aratott a modell júniusi bemutatása óta. A teljes értékesítés 60%-át tette ki ez a verzió.
Az adat már csak azért sem elhanyagolható, mert a németek csak most izzítják be az amerikai és a kínai – a becslések alapján a legfontosabb és legnagyobb potenciállal rendelkező – piacokon a vegyesüzemű Panamerát.
A Bloomberg magazinnak adott nyilatkozatában Gernot Doellner, a modellcsalád felelős vezetője hangsúlyozta: „A vásárlói igény jóval nagyobb, mint a 10-15%, amit először vártunk”. A legfőbb ok a hagyományos példányokkal szemben az lehet, hogy bizonyos európai országokban hatalmas adókedvezményeket érhetnek el az ilyen hajtásláncot választó vásárlók, így például Belgiumban 90%-os a hibrid Panamera aránya a simával szemben, de Franciaországban is 70% az érték, míg a gyártó hazájában, Németországban az újonnan értékesített Panamerák negyede hibrid.
A stuttgarti márka kétféle kiadásban kínálja a hibrid Panamerát: az alapot jelentő 4 E-Hybrid, illetve a Turbo S E-Hybrid áll a vevők rendelkezésére legalább 50 km-es tiszta elektromos hatótávval.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)