Mercedes buszokhoz szállít hidrogén üzemanyagcellás modult a Toyota
címkék: busz, daimler, ecitaro, elektromos, hidrogén, mercedes-benz, toyota
A Toyota világelső hidrogén üzemanyagcellás elektromos technológiáját használja majd a Daimler új városi autóbusza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro. A japán autógyártó műszaki támogatást is nyújt majd az üzemanyagcellás modul integrálásához a busz hajtásláncába.
A Toyota high-tech üzemanyagcellás modulját (TFCM) használja majd a Daimler városi busza, a hatótávnövelővel ellátott Mercedes-Benz eCitaro Range Extender. A TFCM2-F-60 egy második generációs lapos modul, amely 60 kW teljesítményt ad le, és könnyen ráépíthető a busz tetejére, az akkumulátor és a hidrogéntartályok mellett.
A Toyota üzemanyagcellás technológiájának egyik fő előnye, hogy a tisztán elektromos autóbusz hatótávolsága városi forgalomban körülbelül 400 kilométerre növelhető a szóló, és akár 350 kilométerre a csuklós autóbusz esetében. Az akkumulátor és az üzemanyagcella kombinációja hatótávnövelőként szükségtelenné teszi a nap közbeni töltéseket. Az integrált feszültségátalakítóval a TFCM 450 és 700 volt közötti feszültségtartományban működik, a leghatékonyabban pedig körülbelül 30 kW-on üzemel.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)