/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Nőtt a Peugeot e-208 és e-2008 hatótávolsága

2022. március 13. 14:45   |   Autoblog
címkék:  

A 2022-es modellévre számos ponton átdolgozta az e-208 kisautót és az e-2008 városi crossovert a Peugeot. A változtatások csökkentették a modellek energiafogyasztását, ez akár 8 százalékkal nagyobb hatótávolságot eredményez.

HyperFocal: 0

Idén pályafutása harmadik évébe lép a Peugeot városi modellpárosa, a 2020 Év Európai Autójának megválasztott Peugeot 208 ferdehátú és a vele azonos platformra épülő Peugeot 2008 szabadidőjármű. A típusok az elmúlt években töretlenül sikeresnek bizonyultak, nem utolsósorban akkumulátoros elektromos változatuknak köszönhetően.

Míg versenytársaik többsége kizárólag emissziómentes hajtáslánccal kapható, a Peugeot úgy döntött, megadja ügyfeleinek a választás szabadságát, és a villanymotort a belső égésű erőforrásokkal párhuzamosan, azok alternatívájaként kínálja a típusok vásárlóinak. A piac nagyra értékelte az elképzelést, az e-208 esetében a vásárlók mintegy 20 százaléka  dönt a tisztán elektromos változat mellett (szemben a Peugeot eredeti, 10-15 százalékos ambícióival). Ennek köszönhetően a Peugeot e-208 és e-2008 a tavalyi évben együtt az európai BEV-piac csaknem 6 százalékát  tudhatták magukénak, nagyjából 60:40 arányban osztozva az eladásokon.

2110046-ssf0vwffca

A sikeres formatervű típusok folyamatosan erősödő eladásai nem tették szükségessé a modell mélyreható esztétikai frissítését. A Peugeot ezért a 2022-es modellévben változatlan megjelenéssel forgalmazza az e-208-ast és az e-2008-ast, amelyek a márka kínálatának legmarkánsabb, tekintélyt parancsoló „fénykarmait” alkalmazva továbbra is messziről felismerhetők.

Ugyanakkor a vállalat szüntelenül tökéletesíti típusainak műszaki tartalmát, és most több fejlesztést egyidejűleg bevezetve még vonzóbbá teszi városi villanyautóit. Az elektromos járművek legfontosabb jellemzője 2022-ben is a hatótávolság: az ügyfelek vásárlási döntésében kulcsfontosságú, hogy mekkora távot képesek megtenni az akkumulátor két feltöltése között. A Peugeot ezért erre a területre összpontosított, és három fontos újítással javította típusainak eleve kedvező teljesítményét.

A gyártó beszállítóival együttműködve mostantól új, különösen kis gördülési ellenállású abronccsal szereli fel mindkét típusának elektromos változatát. Az A+ besorolású abroncsok 16 (Peugeot e-208), illetve 17 (Peugeot e-2008) colos méretben állnak rendelkezésre; a módosítás a vezethetőséggel kapcsolatos egyéb jellemzőket (a rugózási komfortot, a gördülési zajt, az iránytartást, a féktávolságot) nem befolyásolja.

PEUGEOT_CPMARK01_2019_2008_021_DI803_NF01

Egy másik fontos fejlesztés a hőszivattyús hűtő-fűtő rendszer továbbfejlesztése. A technológia elvileg nem új, az autóiparban azonban az elektromos autók elterjedésével kezdett általánossá válni. A készülék egyfajta fordított hűtőszekrényként működik: hőt von ki az alacsonyabb hőmérsékletű környezetből, és azt magasabb hőmérsékletű helyen adja le. Mivel az elektromos autók fűtőberendezése is elektromos energiával üzemel, a hőszivattyú alkalmazásával jelentősen csökkenthető az energiafelhasználás.

A Peugeot ezt az új technológiát a szélvédő felső részén elhelyezett páratartalom-érzékelővel egészítette ki. Az új szenzornak köszönhetően jobb hatásfokkal vezérelhető a klímaberendezés működése, illetve optimalizálható a belső levegőkeringetés alkalmazása: minél kevesebb, kívülről beszívott hideg levegőt kell ugyanis felmelegítenie a fűtőberendezésnek, annál több energia marad a villanymotor hajtására. Ezek az egymást kiegészítő fejlesztések mindenekelőtt pont azokban a téli hónapokban csökkentik érdemlegesen az energiafelhasználást, amikor az alacsony környezeti hőmérséklet egyébként is hátrányosan érinti az akkumulátor energiamegtartó képességét.

PEUGEOT_CPMARK01_2019_2008_023_DI803_NF01

A harmadik változás a hajtáslánc mechanikus szerkezetét érinti. A Peugeot mérnökei módosították az egyfokozatú erőátvitel áttételét, ami mindenekelőtt nagyobb sebességeknél csökkenti a fordulatszámot, ami hatványozottan javítja a hajtáslánc hatásfokát. A hajtáslánc egyéb elemei – beleértve a 100 kW (136 LE) teljesítményű, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotort és az 50 kWh kapacitású akkumulátort is – nem változtak.

Az összehangolt fejlesztéseknek köszönhetően a Peugeot e-208 az eddigi 340 helyett 362 kilométert (+22 km) képest megtenni egy teljes töltéssel, míg a Peugeot e-2008 320-ról 345 (+25 km) kilométerre javíthatta a WLTP norma szerint mért, szabványos hatótávolságát. Az előbbi 6,5, az utóbbi 7,8 százalékos javulást jelent.

Ami a valós használatot illeti, az elektromos járművek sajátosságaiból adódóan a városi forgalomban mért hatótávolság jellemzően kedvezőbb, mint a vegyes üzemet feltételező WLTP szabvány szerinti értékek. Sűrű forgalomban ezért még markánsabban érvényesülnek a fejlesztések előnyei, különösen a téli hónapokban, amikor a fent említett hőszivattyúnak és páratartalom-szenzornak köszönhetően érdemlegesen csökken a fűtő- és klímaberendezések energiafelhasználása. A Peugeot becslései szerint ilyenkor akár 40 kilométerrel is többet utazhatunk az akkumulátor egyszeri feltöltésével.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/