/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Ősszel jön a hibrid Passat

2015. augusztus 13. 20:55   |   Autoblog
címkék:  

A Golf GTE után újabb hálózatról tölthető (plug-in) hibridhajtású volumenmodell mutatkozik be, a német autógyártó ezúttal az új Passat GTE modelljével bővíti elektromos járművei palettáját. Az újdonsággal a céges és a magánvásárlók körében egyaránt kedvelt modell olyan változata mutatkozik be, amely egyszerre felel meg a nulla károsanyag-kibocsátás és a hosszú utazás elvárásainak.

Bőséges, 218 LE-s rendszerteljesítményével, igencsak kedvező, 100 kilométerenként mindössze 1,6 liter, illetve 12,2 kWh (Variant: 12,4 kWh) fogyasztásával (NEFZ), valamint akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávjával a Passat GTE valósággal újraértelmezi kategóriájában a gazdaságosság fogalmát. A Volkswagen újdonsága normál üzemi körülmények között eleve tisztán elektromos üzemben, így károsanyag-kibocsátás nélkül kezdi meg útjait. Ez az elektromos üzemmód (E-Mode) igény szerint – például az utazás végén a városba érve – gombnyomásra is aktiválható. Egyes városokban, mint például Londonban, a Passat GTE vezetője így az esedékes dugódíj megfizetése alól is mentesül.

A Passat GTE önálló felszereltségi szintet képvisel. A high-tech modell eleve bőséges specifikációja olyan igényes technikákat is tartalmaz, mint például a LED-technikájú fényszórók (tompított és távolsági fény), a fáradtságérzékelő funkció, a másodlagos ütközésvédelem, a városi vészfék-funkcióval kiegészített Front Assist környezet-megfigyelő rendszer, az esőérzékelő, az első és hátsó ParkPilot, az oldalablakok krómozott díszlécei és az első komfortülések.

Mindezt egyedi vizuális megoldások teszik teljessé. Ilyen például a meghatározó kék sávval készült, modellspecifikus krómozott hűtőrács. A Passat GTE progresszív karakterét a nappali menetfény C-alakú fénycsíkjaival kiegészített, teljes egészében új tervezésű első lökhárítója is erősíti. E jellegzetes C-alakzat a kék dizájnelemekkel együtt a Volkswagen minden elektromos és hálózatról tölthető hibridhajtású modelljének meghatározó ismertetőjegye. Oldalnézetében a Passat GTE 17 colos „Montpellier” könnyűfém keréktárcsáiról már az első pillantásra plug-in hibridjárműként azonosítható.

Az utasteret szintén következetesen az új hajtásrendszer szellemében alakították ki a mérnökök és a formatervezők, akik a kombinált műszeregységet és a szériafelszereltséget bővítő Composition Media infotainment rendszert a plug-in hibridhajtás specifikus funkcióinak és kijelzőinek menüjével egészítették ki. Ugyancsak egyéni stílusban jelennek meg olyan részletek, mint a kék hangulatvilágítás, az egyaránt kék díszvarrásokkal készült, bőrbevonatú multifunkciós kormánykerék és GTE-specifikus sebességváltókar, illetve a szintén kék alaptónusú ülések. Az utasteret mindezeken túl alumíniumhatású és fényes fekete dekorbetétek avatják még igényesebbé.

Az elektromos üzemmód sportos változata a GTE menetprogram, amelyben a Passat GTE 218 LE maximális rendszerteljesítménye is rendelkezésre áll. Ekkor több fő komponens, például a gázpedál és a kormánymű karakterisztikája is dinamikusabbra vált. Az 1,4 literes TSI aggregát teljesítménye 156 LE, míg az elektromotoré 115 LE. A hálózatról tölthető hibridhajtás maximális forgatónyomatéka tekintélyes 400 newtonméter. A 6-fokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) készülő Passat GTE álló helyzetből mindössze 7,4 másodperc (Variant: 7,6 másodperc) alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, végsebessége pedig 225 km/óra (elektromos üzemmódban 130 km/óra).

A Passat GTE és a Passat GTE Variant várhatóan ősszel érkezik meg az európai piacokra, de egyes országokban már most megrendelhető. Ázsiai piaci bevezetésére a tervek szerint szintén még 2015-ben sor kerül. A márka jövője tekintetében kijelenthető, hogy a Passat GTE alapvető mérföldkő a Volkswagen elektromos mobilitási stratégiájának útján.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/