/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Porsche Taycan: gyártási évforduló és kilométerkirályok

2022. november 10. 15:40   |   Autoblog
címkék:  

November 7-én legördült a 100 000. Taycan a gyártószalagról. A modellsorozat körülbelül három év után érkezett el a mérföldkőhöz: a gyártás 2019 szeptemberében kezdődött meg Zuffenhausenben. A jubileumi, Neptunusz-kék Taycan Turbo S egy egyesült királyságbeli ügyfélhez kerül majd.

A tisztán elektromos sportautó három legnagyobb piaca jelenleg az USA, Kína, valamint az Egyesült Királyság. A modell immár háromféle karosszéria-változatban is elérhető: a Taycan sportszedán mellett a Taycan Cross Turismo és a Taycan Sport Turismo is várja az ügyfeleket.

Mindhárom modell esetében ötféle hajtáslánc érhető el hátsó- vagy összkerékhajtással kombinálva. A WLTP norma szerinti 513 kilométeres hatótávjával a Taycan 4S rendelkezik a legnagyobb hatótávval. A Taycan Turbo S pedig jelenleg a leggyorsabb elektromos autó rekordját mondhatja magának, mivel 7 perc 33 másodperc alatt tett meg egy kört a Nürburgring Nordschleifén.

Nem csak a Taycan gyártása érte el gyorsan a 100 000-es nagyságrendet. Futásteljesítményben is keletkeznek mérföldkövek szép számmal, mivel egyre több ügyfél lendül túl a 100 000 kilométeres értéken. Jean-Hubert Revolon már több mint 188 119 kilométert hagyott maga mögött az ő Taycan 4S modelljével, méghozzá 2020 augusztusa óta. A szállítmányozással foglalkozó vállalkozó Lyon környékén él, de jóformán már Franciaország összes szomszédjában járt, naponta akár 1 200 kilométert is megtéve.

Elsősorban a formaterve és a „technikai innovációi miatt”, döntött az autó mellett. További erősségként az autó menetteljesítményét és futóművét hozta fel, amely „barátságosan jó kezelhetőséget és maximális dinamikát nyújt, amelyhez fogható létrehozására csak a Porsche varázslói képesek.” Ugyanakkor a 43 éves vállalkozó azt is kiemelte, hogy számos autói közül egyik sem bizonyult olyan megbízhatónak, mint a Taycan 4S. A megtett közel 200 ezer kilométer alatt mindössze az egyik futómű érzékelőjét kellett kicserélni.

Guillaume Takvorian szintén a kilométerkirályok táborát gyarapítja. Amikor Taycan 4S modelljének kilométerórája elért a hat számjegyhez, telefonnal megörökítette. Most már 113 977 kilométernél tart – és még sok tízezernek néz elébe. A Marseille-i gyógyszertáros a vulkánszürke sportszedánt hirtelen felindulásból vásárolta 2020 júniusában. Legfőképp Franciaország déli részén közlekedik a Taycan 4S-sel. Egy garanciában cserélt hangos ventilátoron kívül eddig még semmilyen meghibásodással nem volt gondja.

„Egyszerűen jó vezetni a Taycant,” mondja Takvorian. Az azonnal érkező teljesítmény mellett a látványt emeli ki az erősségek közül. Rendszeresen a volán mögé ülve a francia nagyra értékeli az elektromos hajtáslánc csendességét. „Imádom a 911 Targám hangját, de hosszú utakon a Taycan csendessége különösen kellemes.” Porschéját mindig otthon, az éjszaka folyamán tölti fali töltőről, mellette pedig Takvorian csak szükség esetén támaszkodik a nyilvános töltőállomásokra.

Markus Kreutel ugyanakkor szinte mindig töltőállomásokat vesz igénybe – ami érthető, hiszen naponta akár 1500 kilométert is megtesz. 2021 februárja és 2022 augusztusa között a Porsche alkalmazottja egészen pontosan 134 911 kilométert tett meg vállalati autójával, a Taycan Turbóval. Kreutel a Porsche karosszériatervezési vezetője, aki a karosszériaelemek gyártásáért felel Zuffenhausenben, Lipcsében és Pozsonyban. A Porsche Toolmaking vezetőjeként a divízió Schwarzenbergben, Máriatölgyesen és Felsőszerdahelyen található egységeiért is felel. Ennek következtében rendszeresen jár Zuffenhausenből Szlovákiába.

A hosszú távú képességek mellett a rossz időben is biztos úttartást és a precíz vezethetőséget emeli ki Kreutel a benzines modellekhez viszonyítva alacsony fenntartási költségek mellett. Emellett az összeszerelési minőséget és a tartósságot is nagyra értékeli: a fehér Taycan jól kiállta az elé állított próbákat és 100 000 kilométer után is hiba nélkül közlekedik. Az akkumulátor még a szinte kizárólagos gyorstöltés ellenére is eredeti kapacitásának 91 százalékával rendelkezik.

Az ügyfelek és a Porsche alkalmazottjai mellett természetesen az újságírók is gyakran vezetik a Taycan különböző változatait. A jégkék Taycan 4S sikeresen lezárta a német ‘Auto Bild’ magazin gyorsított tartóssági tesztjét. A 2020. október 17-én megkezdett tartós teszt 2022 novemberében ért véget. „Számomra a Taycan tartós tesztje három dolgot igazolt. Egyrészt, hogy az autó szinte semmihez sem fogható tekintetmágnes,” mondja Tom Drechsler, a Bild csoport ‘Auto Bild’ kiadványáért felelős szerkesztő. „Másrészt egy elektromos Porschének is a Porsche mércéje szerint kell teljesítenie a legelső pillanattól kezdve és a Taycan pontosan ezt teszi. Harmadrészt pedig tesztünk is bebizonyította, hogy a hosszú távú autózás abszolút lehetséges elektromos hajtással is.”

Az ‘auto motor und sport’ ugyanakkor a Taycan Cross Turismo 4-gyel kötött hosszú távú barátságot: a mambazöld színben pompázó modell nemrégiben csatlakozott a csapat tesztflottájához. A tervezett két év alatt náluk is átlendül a kilométeróra a hat számjegyen. Ez lesz az első alkalom, hogy a Motor Presse Stuttgart médiacsoport elektromos autóval teszi meg a teljes, 100 000 kilométeres teszttávot.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/