Sport-villanyautó a Renault-tól
A Renault nem először épít olyan autót, amely a Formula 1 világát a sorozatgyártású autókéval kapcsolja össze, gondoljunk csak az elvetemült, 1994-es, 820 lóerős Espace F1-re. Senki sem gondolta, hogy ezúttal a cég legkisebb villanyautójára esik a választás.
A Renault Sport Technologies és a Renault Sport F1 mérnökei igazi pálya-versenyautót faragták az amúgy ártatlan, 17 lóerős Twizy elektromos autóból. Hatalmas karbon légterelő szárnyakkal, vaskos slick gumikkal, diffúzorral és F1 stílusú eső világítással ruházták fel. Mindez nem csak a látványt szolgálja, a Twizy-be ugyanis a Forma 1-es versenyautókból ismert kinetikus energia visszanyerő rendszert, azaz KERS-t telepítettek.
Gombnyomásra a 17 lóerőhöz 80 adódik. A Twizy Renault Sport F1 KERS-löketét 13 másodpercen keresztül lehet élvezni, ekkor az 564 kilogramm súlyú kiskocsi 110 km/órás sebességet érhet el és úgy gyorsul, mint a 265 lóerős Mégane RS. Álló helyzetből 6 másodperc alatt eléri a százas tempót.
A KERS lényege, hogy a fékezéssel generált energiát nem hagyja elveszni, hanem eltárolja és később elérhetővé teszi. A Twizy koncepcióautóban ráadásul kétféle üzemmódja van. Generátor módban tulajdonképpen dinamóként funkcionál, a mozgási energiát elektromossá alakítja át és egy telepben tárolja. ’Motor’ módban a folyamat megfordul és az eltárolt energia felszabadul, plusz teljesítményt biztosítva. (Az akkumulátorral együtt is mindössze 30 kilós KERS motor-generátor egység egy hajtótengelyen keresztül direkt összeköttetésben van a Twizy sztenderd 17 lovas villanymotorjával). A rendszer az F1 stílusú kormányról aktiválható és szabályozható.
A zseniális Twizy Renault Sport F1 számos helyen tiszteletét teszi majd az év folyamán, de a World Series by Renault minden állomásán ott lesz. Így szeptemberben, a Hungaroringen mi is találkozhatunk majd vele.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)