/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Új villanyverda 10 ezer eurótól

2009. szeptember 25. 14:15   |   Autoblog
címkék:  

A Frankfurti Autószalonon mutatkozott be a REVA Electric Car Company lítium-ion akksis NXR (NeXt Reva) modellje, melynek gyártása 2010 elején indul. A seregszemlén fellebbent még a fátyol a REVA NXG-ről is (NeXt Generation), mely az indiai-amerikai vállalat 2011-es modellje lesz. Ólomsavas akkumulátorral nettó 10 ezer euróért már megvásárolható az NXR, lítium-ion teleppel nettó 15 ezer euróba kerül. A hazai árakat október végén jelenti be a forgalmazó.

A REVA NXR egy háromajtós, négyüléses, csapott hátú mini, mely kiválóan alkalmas városi közlekedésre. A maximális sebessége 104 km/h, hatótávolsága 160 km egy feltöltéssel. A 90 perces gyorstöltést alkalmazva (a normál töltési idő 8 óra) a REVA NXR napi 320 km effektív hatótávolságot biztosít. Egy 15 perces gyorstöltés 40 km-rel bővíti a megtehető távolságot.

A REVA NXR kulcs nélküli ajtónyitásra és üzemelésre képes, kettős töltőaljzattal, intelligens digitális kijelzővel és fejlett telemetriai technikával rendelkezik. Ezek közzé tartozik az SMS-es riasztás és irányítás, mint a „még megtehető távolság" és a „szükséges idő a teljes feltöltésig", a távirányításos utazótér hűtés/fűtés, havi e-mail a vezetés/használat gazdaságosságáról, szerviz és biztosítás figyelmeztetések, távdiagnosztizálás és javítás, valamint a REVive táv-vésztöltés. Ez az egyedülálló technológia válasz az elektromos autók „hatótávolság mizériájára" és úgy jelenik meg, mint egy láthatatlan tartalék üzemanyagtartály, amikor is a vezető elhasználja a teljes töltöttséget. A felhasználó csak telefonál vagy küld egy SMS-t a REVÁ-nak és pár percen belül kezdődik is az azonnali távfeltöltés. A fejlett telemetriai opció felméri az autó töltöttségi szintjét a távolból, és aktivál egy tartalék energiamennyiséget, miközben vigyáz az akkumulátorok élettartamára. Perceken belül, a telemetria segítségével pár kilométer hozzáadódik az aktuális hatótávolsághoz, így a vezető haza tud vele érni, vagy egy helyre, ahol töltheti az NXR-t.

Az NXR ára országonként változik a helyi adók és támogatások függvényében. A vásárlók választhatnak, hogy megveszik az autót akkumulátorokkal együtt vagy anélkül. (Természetesen az akkumulátor minden esetben be van építve az autóba, de a vásárló első körben ezt nem fizeti ki). Amennyiben különválasztva kérik, annak előnye a vevő oldalán az alacsonyabb egyszeri beszerzési ár, amelyhez egy havi mobilitás díjcsomag tartozik. A havi mobilitás csomag több – részben választható – elemet is tartalmazhat: biztosítás, áramdíj (csak utcai töltés esetén, havi számlázással), telemetria, akkumulátor kiterjesztett garancia, stb. A havi mobilitás csomagban benne foglaltatik az akkumulátor ára is. A dolog értelme csupán annyi, hogy a vevő könnyebben össze tudja hasonlítani járműve költségeit egy benzines autóéval.

A lítium-ionos NXR Intercity modell európai átlagára, akkumulátorok nélkül, körülbelül 14 995 euró + áfa lesz. A REVA NXR City ólomsavas akkumulátorral, melynek hatótávolsága 80 km és maximális sebessége 80 km/h, szintén elérhető 9995 euró + áfa áron, plusz a havi mobilitási díj fejében. A végleges magyarországi árakat 2009. október 29-én, a hazai bemutatón teszi közzé a forgalmazó Comtex Green Zrt. Az új modell egyébként már megrendelhető.

A Frankfurtban bemutatkozott másik REVA modell, a REVA NXG egy kétajtós, kétüléses, levehető targatetős, sportos hangvételű villanyautó, amely egy feltöltéssel 200 km megtételére képes, maximális sebessége pedig 130 km/h. Ugyanolyan telemetrikai technológiákkal bír, mint a REVA NXR, beleértve a REVive opciót. A gyorstöltőt használva napi 400 km az effektív hatótávolsága Európai ára, akkumulátor nélkül és havi mobilitási díjjal 23 ezer euró + áfa körül lesz.

Minden REVA NXR és REVA NXG „zöldnek születik", mely azt jelenti, hogy ők hagyják a legcsekélyebb szén lábnyomot az összes tömeggyártott autó közül. A REVA NXR-t úgy tervezték, hogy 80%-kal kevesebb alkatrészből álljon, mint a hagyományos vagy hibrid autók. A kocsikat a REVA új, extra alacsony széndioxid kibocsátású összeszerelő üzemében készítik Bangalore-ban, mely napenergiát és természetes fényt használ, továbbá esővíz újrahasznosítást alkalmaz.

Már elindult a REVA új internetes oldala, a http://www.revaglobal.com/, ahol a vevők feliratkozhatnak a kocsik elsőbbségi listájára, egy visszaigényelhető 500 eurós letéttel.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/