Újabb villanyhajtású Volkswagenek érkeztek
SUV-kupé modellel bővül a Volkswagen tisztán elektromos meghajtású ID. portfóliója; Magyarországon is megjelent az ID.5 és az összkerékhajtású, sportosabb kivitel, az ID.5 GTX. A kupé formával a modell nemcsak az elektromos kínálatot szélesíti, hanem egy új piaci szegmensbe is bevezeti a Volkswagen márkát.
Május 27-én, az idei Automobil & Tuning Show-n mutatta be a Volkswagen az új elektromos modelljét, az ID.5-öt, mely a GTX kivitellel együtt már elérhetővé is vált a márka konfigurátorában. Az ID.3 és az ID.4 sikere utána a Volkswagen bízik abban, hogy az impozáns dizájnnal és fejlesztésekkel piacra kerülő ID.5 tovább emeli majd a márka ID. családjának hírnevét.
Az ID.5 a márka MEB platformjára épült, csakúgy, mint a Volkswagen többi elektromos modellje. Újdonság az elődökhöz képest, hogy az ID.5 már az új, 3.0-ás ID. szoftvergenerációval érhető el, mely lehetővé teszi a felhőből történő, „over-the-air” frissítést, azaz azt a szolgáltatást, hogy bizonyos szoftverfrissítéseket otthon, szervizbe látogatás nélkül is elvégezhetnek az ID.5 tulajdonosok. Ez pedig nem csupán kényelmi szempontból fontos, hanem azért is jelentős, mert a Volkswagen így egy lépéssel közelebb került azon Accelerate stratégiájában megfogalmazott víziójához, miszerint szoftverorientált mobilitási szolgáltatóvá válik a jövőben.
Az ID. szoftver legújabb generációja a töltéssel kapcsolatban is számos előnnyel jár. Egyenáramú töltőhöz csatlakozva, az ID.5 a 77 kWh-s akkumulátorral, akár 135 kWh maximális kapacitással is képes tölteni, így akár 9 perc töltési időt takaríthat meg az előző verzióhoz képest. Ez azt jelenti, hogy az ID.5 29 perc alatt, az ID.5 GTX pedig 36 perc alatt töltődik fel a következő 390, illetve 320 kilométerre.
Az ID.5 hátsókerék-meghajtású és egy elektromotor hajtja, míg a kétmotoros összkerékhajtású ID.5 GTX-et az első és a hátsó tengelyre szerelt egy-egy villanymotor lendíti mozgásba. Minden ID.5 motorváltozatot egy nagyméretű, nagy hatótávolságú akkumulátor lát el energiával. Az alacsony, 0,26-os (az ID.5 GTX esetében 0,27-es) légellenállási együttható növeli a hatékonyságot és tovább bővíti a jármű hatótávolságát, mely az ID.5 esetében akár az 520 kilométert, míg az ID.5 GTX esetében a 490 kilométert is elérheti.
A Volkswagen várakozása szerint 2030-ra az Európában értékesített Volkswagen modellek legalább 70 százaléka tisztán elektromos meghajtású lesz – ez több mint egymillió járművet jelent. A járművenkénti széndioxid-kibocsátás akár 40%-kal is csökkenhet már 2030-ra. A vállalat a „Way to ZERO” stratégiájának keretében legkésőbb 2050-re klímasemlegessé kíván válni. Az új ID.5 és az ID.5 GTX is a Volkswagen zwickaui gyárában készül, és karbonsemlegesen jut el az ügyfélhez. Ha 100 százalékban zöld energiával töltik fel őket, akkor ezek a járművek lényegében már most is klímasemlegesek.
Az új ID.5 hazánkban bruttó 20 915 630 forintos ártól érhető el, míg az ID.5 GTX alapára bruttó 23 666 450 forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)