/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újabb vizet kipufogó kamion a Toyotától

2018. augusztus 01. 12:35   |   Autoblog
címkék:  

A Toyota újabb nagy lépést tett az emisszió-mentes teherszállítás felé vezető úton: a Project Portal program második lépcsőjeként bemutatta hidrogén üzemanyagcellás, Class 8 besorolású, elektromos hajtású teherautóját a Center for Automotive Research (CAR) konferencián, Michiganben.

A hidrogén üzemanyagcellás hajtás fejlesztésében élenjáró Toyota által bemutatott  új prototípust egyelőre csak „Bétának” hívják, s a Toyota Project Portal programjában korábban bemutatott kísérleti modell hatótávját messze meghaladóan, immár több mint 300 mérföld (480 km) megtételére képes egyetlen feltöltéssel. Használhatósága is jobb lett az elődmodell óta, hiszen a Béta teherautónak már hálófülkéje is van, de ami ennél sokkal lényegesebb: megújult az üzemanyag-tárolási rendszere is, így változatlan tengelytáv mellett nőhetett a raktér.

A Project Portal program korábbi, „Alfa” prototípusának tesztelése 2017 áprilisában kezdődött, s azóta a teherautó immár több mint 16 ezer kilométert futott valós forgalmi és terhelési körülmények között Kaliforniában, Long Beach és Los Angeles kikötőiben, illetve azok környékén úgy, hogy mindeközben vízgőzön kívül semmi mást nem bocsátott ki a környezetbe.

A korábban szerzett tapasztalatokra építve az új prototípus működése jóval hatékonyabb lett. Az első, 2017-es üzemanyagcellás nehézteherautó prototípus egy csapat elszánt fejlesztő kitartó munkájának eredményeként születhetett meg, kevesebb, mint egy év alatt. A mérnökcsapat két Mirai személyautó alkatrészeit használta fel. A 670 lóerős és 1800 Nm nyomatékú Alfa változat a két Mirai üzemanyagcella-csomaggal és a hozzájuk csatlakozó 12 kWh-s kiegészítő akkumulátorral több, mint 320 km-es hatótávra volt képes. A Béta teljesítménymutatói ehhez képest változatlanok, ugyanakkor a hatótáv jelentősen megnőtt.

Több mint 16 ezer belsőégésű motorral hajtott teherautó dolgozik minden egyes napon Kaliforniában, Long Beach és Los Angeles kikötőinek környékén, s a mai adatok alapján számuk 2030-ra 32 ezerre nő! Az Egyesült Államok kikötőiben összesen naponta több mint 43 ezer rövidtávú kiszállítást végző, és elosztó fuvarfeladatokat ellátó teherautó közlekedik, jelentős károsanyag-kibocsátással terhelve a környezetet.

Az új prototípus bemutatása a Toyota 2050-ig tervezett, előremutató középtávú környezetvédelmi stratégiájának szerves része, s ebben a Toyota Long Beach-i logisztikai központjának emisszió-csökkentése is fontos állomás. A Toyota korábban már bejelentette, hogy Tri-Gen néven megépíti a világ első, mezőgazdasági hulladékot hasznosító üzemanyagcellás mini erőművét is. Az ennek működtetéséhez előállított hidrogénnel üzemelnek majd a logisztikai központ teherautói is Long Beach kikötőjében.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/