/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Újjászületett egy 70-es évekbeli ikonikus Mercedes

2023. június 20. 16:10   |   Autoblog
címkék:  

A Mercedes-Benz új sportautó tanulmánnyal jelentkezett, amelyet a 60-as és 70-es évek legendás C 111 kísérleti járművei inspiráltak. A dinamikus kinézetű Vision One-Elevent teletömték korszerű technológiákkal és forradalmi elektromos hajtáslánc dolgozik benne.

A Mercedes-Benz Vision One-Elevent közvetlenül a 60-as és 70-es évek C 111 tanulmányautói ihlették, amelyeket Wankel és turbódízel motorok, valamint polimer alapú karosszériák tesztelésére építettek. A rendkívül (aero)dinamikus, középmotoros sportkocsik koruk dizájnikonjaivá váltak, részben a sirályszárnyas ajtóik és narancs-fekete fényezésük miatt.

Az új Vision One-Eleven formatervét tekintve követi a legendás C 111-et, de jóval futurisztikusabb összképe mutat. Extrém alacsony orra és üvegteteje van, felfelé nyíló ajtói pedig tökéletesen belesimulnak a karosszériába. Mindössze 1170 mm magas. Speciális, réznarancs fényezést kapott, utalva a C 111 eredeti színére. A különleges kialakítású kerekek éles kontrasztban állnak a jármű minimalista és sima felületi kidolgozásával. A C 111 alsó részét feketére festették, s az új tanulmány is fekete első légterelőt, küszöbidomokat és hátsó diffúzort vonultat fel.

A C 111 lapos orrán két kör alakú ködlámpát látunk, s a Vision One-Eleven is hasonló megoldást alkalmaz. A fényforrások közötti rész azonban ez esetben nem egy műanyag elem, hanem egy kijelző, 3D-s pixeles kinézettel. Digitális formában alkotja újra a C 111 karakteres kerek lámpáit és még üzeneteket is képes közvetíteni. Hasonlóságok még az első fedél fekete légbeömlő nyílásai, továbbá a hangsúlyos hátsó diffúzor. Az új tanulmány hátulján is egy teljes szélességű kijelző kapott helyet, amely az elsőhöz hasonlóan pixeles struktúrájú és bármilyen feliratot tud ábrázolni.

A narancs és fehér színű bőrrel kárpitozott utastér érdekessége, hogy az üléseket beintegrálták a karosszériába (csak a háttámla dönthető), az ülőlapokat a padlóval egybeépítették. Az ülések egyébként ezüstös csillogásúak és narancsszínű négypontos öveket kaptak. Az egyetlen összetett elem az utastérben a bőrözött kormánykerék, amelyen számos kezelőszervet és érintésérzékeny felületet helyeztek el. Jobbra tőle egy kompakt érintőképernyőt látunk, ami az összes szükséges információt közli a vezetővel. Emellett természetesen a műszerfalra is jutott egy pixel kijelző.

A Vision One-Eleven csúcstechnológiájú, folyadékhűtéses akkumulátort és újfajta, rendkívül nagy teljesítményű villanymotorokat kapott. A YASA által kifejlesztett axial-flux motorok a hagyományos villanymotorokkal szemben új szintet képviselnek. Könnyebbek, kisebb helyet foglalnak és jóval nagyobb teljesítményűek. Egy axial-flux motor tömege például a harmada egy mai elektromotorénak, hasonló teljesítmény mellett. Ugyanígy, a helyigénye is a harmada, mint egy radial-flux motornak. Mindez teljesen új lehetőségeket nyit meg a mérnökök előtt és forradalmasíthatja a villanyautó-tervezést.

A YASA axial-flux villanymotorok új generációját a Mercedes-Benz Berlin-Marienfelde üzemében fogják gyártani.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/