Villanyhajtású sportlimuzinnal rukkolt elő a Porsche
A Porsche egy villanyhajtású, lenyűgöző négyszemélyes sportautót prezentált Frankfurtban, ami 600 lóerővel és 500 kilométeres hatótávolsággal büszkélkedhet. A szuperfejlett Mission E-nek minden tulajdonsága megvan ahhoz, hogy a Tesla Model S méltó ellenfele legyen, sorozatgyártásáról azonban még korai beszélni.
A Mission E nemcsak külsejével, tudásával is álmélkodásra késztet: 600 lóerő, 500 kilométeres hatótávolság, négykerék-hajtás, négykerék-kormányzás, 3,5 másodperces gyorsulás és 15 perc alatt elérhető 80 százalékos akkumulátor-töltöttség. A két mágneses szinkronmotor – amelyek hasonlóak az idei Le Mans-győztes 919 hybridben alkalmazotthoz – együttesen 600 lóerőt mozgósítanak és fékezésnél visszatermelik a mozgási energiát. 100 km/órára 3,5, 200-ra pedig kevesebb, mint 12 másodperc alatt gyorsítják fel a Mission E-t.
Kerekenkénti nyomatékelosztással kiegészített intelligens összkerékhajtás viszi útra a villanymotorok erejét, és négykerék-kormányzás nyújt precíz, sportos irányíthatóságot. Így a Porsche nyolc percen belüli Nürburgring Nordschleife kört irányzott elő a villanyautónak.
A Mission E-től azonban a mindennapos praktikum sem áll távol: egy töltéssel 500 kilométert képes megtenni, 800 voltos tápfeszültségű (kétszerese a ma jellemzőnek) innovatív töltőjével pedig 15 perc leforgása alatt 80 százalékosra hozhatók fel a telepjei. Ez rekord a villanyautók között. A töltőcsatlakozó a bal első sárvédő mögött található. Opcióként 400 voltos feszültségű gyorstöltőhöz is csatlakoztatható, de az otthoni hálózati töltés is megoldható. A lítium-ion akkumulátorokat a jármű közepén, a tengelyek között helyezték el, így a Misson E súlypontja alacsonyra kerülhetett és a tengelyenkénzi súlyelosztás is ideális lehetett.A karosszériát alumínium, acél és szénszál erősítésű műanyag felhasználásával alkották meg, a kerekek azonban szénszálból vannak; az elsők 21, míg a hátsók 22 col méretűek.
A Mission E számára rendkívül áramvonalas és látványos karosszériát terveztek, ami csupán 130 centiméter magas. A frontrész meghatározó elemei az újfajta, négy pontba rendezett matrix LED-fényszórók, amelyek futurisztikus megjelenéssel ruházzák fel az autót. A hangsúlyos első sárvédők és a nagyon alacsony motorháztető a 911-es dizájnjára utalnak. Az autóba beszállást egymással szemben nyíló ajtók könnyítik, B-oszlop nincsen. A visszapillantó tükröket kamerákkal helyettesítették. A hátsó lámpák emlékeztetnek a 911-esére, azonban vékonyabbak, gyakorlatilag csíkot formáznak.
Az utastér is a jövőbe kalauzol. Az elektromos hajtás miatt nincsen kardánalagút, ami helyet szabadított fel. Az ülések közötti konzol a műszerfalhoz csatlakozik, az utasok kagylósított ülésekben foglalhatnak helyet. A sofőr előtt egy vadonatúj kijelző és vezérlő rendszer tárul fel, amelyet a jövő Porschéja számára alkottak meg. Az íves műszercsoport szabadon áll és öt különböző műszert házasít, Porsche hagyomány szerint. Virtuálisan jelennek meg, OLED technológia segítségével vetítettek. A kezelési koncepció egészen újszerű. Egy kamera figyeli a sofőr szemmozgását, aki a kiválasztott műszer menürendszerébe a kormányon található gombbal léphet be, ahol ismét szemmozgással és manuális parancsokkal lehet navigálni. Ez azonban nem minden, a 3D-s kijelző követi a pilóta testének mozgását és az ülés pozícióját is, együtt mozog vele. Így nem fordulhat elő például, hogy a kormány beletakar valamelyik műszerbe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)