/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Volkswagen SUV a jövőből

2011. december 01. 19:47   |   Autoblog
címkék:  

A Tokiói Autókiállításon (december 3-11.) mutatja be a Volkswagen jövőbe mutató crossoverét, a Cross Coupét. A karakteres, egy négyajtós kupé és egy szabadidő-autó keresztezésével létrehozott jármű hálózatról is tölthető (plug-in) benzin-elektromos hibrid hajtásláncot kapott. S persze azt is jelzi, hogy milyen Volkswagen SUV-okra számíthatunk az elkövetkező években.

A Cross Coupé a Volkswagen vadonatúj moduláris padlólemezére, az MQB-re épül. 4345 mm hosszú, tehát hosszabb a Golfnál és rövidebb a Tiguannál. Az 1868 mm-es szélesség és az 1523 mm-es magasság is a két előbb említett modell közé sorolja be. A Cross Coupé tengelytávja viszont 52 mm-rel hosszabb a Golfénál és 26 mm-rel a Tiguanénál; karosszériáját tehát igen rövid túlnyúlások jellemzik. Mindezek és a széles nyomtáv erőteljes kiállást adnak az autónak. S mellesleg a terepszögei is elég jók (elöl 24,2, hátul 32,5 fok).

A Cross Coupé dizájnját tekintve jelentősen eltávolodik a jelenlegi SUV modellektől, ugyanakkor egyértelműen rokonságban is áll velük. Hosszú géptető, hátratolt utaskabin és viszonylag alacsony ablakvonal jellemzik. Formája izmos és atletikus, miközben letisztult. Az autó egyik legfeltűnőbb részlete a keret nélküli ablakok alatt futó vállvonal, amit tornádóvonalként ismerünk. Olyan, mintha pengével vágták volna. A orr-rész érdekessége, hogy a hűtőrácsot és a dupla xenon fényszórókat integrálták. A koncepció érdekessége az, hogy az alsó krómcsík a nappali fényt adó LED csíkban folytatódik. A kiemelt, robosztus sárvédők a SUV-okra jellemző elemek, de ezen az autón sportautós érzetet is keltenek. A hatalmas kerékjáratokban 20 colos felnik laknak, 265/45-ös abroncsokkal. A kupés jelleget pedig a C-oszlopok és a hátsó szélvédő adják az autónak.

A Cross Coupéban négy különálló kagylóülést helyeztek el és a műszerfal is sportos kinézetű, miközben szabadidő-autósan magasan van. A középkonzolon csoportosították a meghajtással és a légkondicionálással kapcsolatos funkciókat, amelyeket két alumínium forgókapcsolóval lehet szabályozni. Előttük pedig a 7-fokozatú DSG váltó egy darabból kifaragott alumínium karja látható. A kormánykerék mögött programozható műszercsoport kapott helyett, választható Sport, City és Offroad sémával.

A hátsó ülések és az anyósülés támlája lefektethető, így hosszú tárgyak is szállíthatók az autóval. A támlák hátoldalát strapabíró szintetikus anyaggal vonták be, így a bepakolt cuccok nem sérthetik fel azokat. A csomagtartót az ablakvonalig pakolva 380 literes tér áll rendelkezésre, ha azonban az ülések lehajtása után tetőig megpakoljuk az autót, 1230 liter az űrméret.   

A Cross Coupé hajtásáról két elektromotor és egy közvetlen befecskendezéses turbós benzinmotor gondoskodik. A hátsó tengelyt a hátsó villanymotor hajtja meg, mégpedig úgy, hogy az elsőtől kapja az erőt hozzá. Az elöl elhelyezett villanymotor ilyenkor generátorként működik. A lítium-ion akkumulátort a kardánalagútban, alacsonyan helyezték el, ami jótékonyan hatott a jármű súlyelosztására.  

A motorházban egy 150 lóerős és 210 Nm nyomatékú TSI aggregát, valamint egy 54 lovas, 180 Nm nyomatékú villanymotor dolgozik. Együtt vagy külön-külön hajtják az első tengelyt. 4×4 vagy elektromos módban azonban a hátsó tengelybe épített harmadik erőforrás is bekapcsolódik a munkába. Teljesítménye 115 lóerő, nyomatéka pedig 270 Nm. A rendszer (benzinmotor+akku) összteljesítménye pedig 265 lóerő. Az akkumulátor 220 voltos hálózatról vagy menet közben, (külön gombnyomással) a benzinmotor által illetve regeneratív fékezéssel tölthető.

A VW Cross Coupé 1748 kilogrammot nyom (súlyelosztása 58-42%), teherbírása pedig 450 kilogramm. Az átlagfogyasztást 2,7 literre becsüli a gyártó, ami 62 g/km-es széndioxid-kibocsátásnak felel meg. Mindez persze nem jelenti azt, hogy a Cross Coupé ne lenne fürge. 7 másodperc alatt gyorsul százra, végsebessége pedig 201 km/óra (EV módban 120 km/óra). Gyorsításkor mindkét villanymotor besegít a TSI erőforrásnak, de önállóan is képesek mozgatni az autót 45 kilométeres távon.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/