Zseniális városi villanyautó a Hondától
címkék: civic, elektromos, frankfurti autószalon, honda, urban ev concept
Vadonatúj, tisztán elektromos üzemű tanulmányautóról rántották le a leplet a Honda munkatársai a 2017-es Frankfurti Autószalonon. A retró hangvételű, Urban EV Concept névre keresztelt jármű teljesen új platformra épül, ami a Honda jövőbeni, akkumulátoros modelljeinek alapját is adja majd. A sorozatgyártású változat két éven belül elérhető lesz az európai piacon.
Az első generációs Civicre emlékeztető Urban EV Concept egyszerű, szofisztikált karosszériája fejlett hajtásláncot rejt. Alacsony, széles építésmódjának köszönhetően erőtől duzzadó, kiváló útfekvésű autó benyomását kelti, ami sportos vezetési élményt nyújt tulajdonosának. Kompakt mivoltáról árulkodik, hogy 100 mm-rel rövidebb, mint a Jazz. A különleges, kék háttérvilágítású Honda-embléma nem csak a tanulmányautó sajátja, ez a díszítőelem a jövő elektromos Hondáin is megjelenik majd.
Az autó orr-részére, a fényszórók közé interaktív, többnyelvű, digitális kijelzőt helyeztek a Honda mérnökei, melynek révén a vezető üdvözölheti a többi közlekedőt, tanácsokat adhat számukra vagy veszélyekre figyelmeztetheti őket. Mindemellett az akkumulátor töltöttségi adatait is képes megjeleníteni, ezáltal még egyszerűbbé teszi az autó használatát.
A karcsú A-oszlopoknak hála a vezető látómezeje páratlanul széles, a hatalmas szélvédő pedig olyan hatást kelt, mintha a teljes frontrészt kitöltené. Ehhez társul a különleges oldalajtó, melynek pántjai a B-oszlopra kerültek. Rendhagyó módon helyezték el a töltőkábel csatlakozóját is – ez a motorháztetőn kapott helyet.
A Honda Urban EV Concept négyszemélyes utastere lounge hangulatot áraszt. Első ülései természetes hatást keltő, szürke kárpitozást kaptak, míg a háttámlákon, a könyöktámaszokon és a műszerfalon rendkívül érdekes, kortárs stílusban fogant fabetétek figyelhetők meg. Hogy a biztonsági övek ne zavarják a hátsó utasokat a be- és kiszállásnál, a csévélődobokat az üléssor középrészébe építették a fejlesztők.
A műszerfalon csupán néhány gomb sorakozik, a főszerep a panorámahatást keltő, ajtókra is átnyúló digitális kijelzőé. Ennek központi része a menetinformációkat és az akkumulátor töltöttségi adatait jeleníti meg, míg a – külső tükröket kiváltó – széleken az autó mögötti részt figyelő kamerák képe látható.
A Honda Automated Network Assistant fedélzeti rendszer afféle személyi asszisztensként működik, azaz folyamatosan figyeli a pilóta viselkedését, illetve „érzelmeit”. Később – a tanultakat felhasználva – döntéseket hozhat, illetve ajánlásokat tehet a vezető számára.
Az elektromos közműhálózatok és járművek, valamint otthonok és irodák közötti szabályozott energiaelosztás új lehetőségeket tartogat az EV-k tulajdonosai számára. A Honda által fejlesztett Power Manager Concept segítségével még hatékonyabbá tehető az áram tárolása és felhasználása, sőt a tulajdonosok eladhatják megújuló energiaforrásaikból (pl. napelem) származó energiájukat a szolgáltatóknak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Mennyire lehet igaz, hogy jön az új világ? Hihetetlenül felgyorsult az elektromos autók típusainak, variációinak, a töltésrendszereknek stb. stb. a száma. Mihez lehetne ezt hasonlítani – talán az ötvenes évek első autós forradalmához (nem nálunk…)?
Mi van a Suzuki, főleg a magyar Suzuki, no meg a magyar Audi, Mercedes házatáján?
rb
Üdvözöllek Balázs!
Nem értem igazán, hogy mire asszociálsz azzal, hogy “jön az új világ”! Balázskám, az új világ már jó pár éve itt van. A tudós társadalom, a polgári emberek, az EV felhasználók mind-mind tisztában vannak ezzel! Viszont számomra érthetetlen módon főleg a gazdaság politika abszolút nem törődik mindezzel. Ö nélkülük pedig egyetlen milliméternyit sem fog előrehaladni ez az ügy. Én úgy látom, hogy nagyon hiányzik egy “legkiválóbb és hozzáértő” személyekből álló szakmai tanácsadó csoport ahhoz, hogy a miniszter urak, ha már nyilatkoznak a média részére, azt a lehető legpontosabban és legelfogadhatóbban tegyék meg a lakosság és a “szakma” irányába. Nincsenek tisztában azzal, hogy mit nyilatkoznak, csak felolvasnak egy eléjük lökött, eléggé ostobán megfogalmazott szöveget, miszerint Miniszter ú, ezt kell felolvasnia. A szakma meg jókat “mosolyog” ezeken a nyilatkozatokon! Ők viszont körbeveszik magukat Tarnóy Balázs féle ostoba emberekkel. Na, hát ez az, ami viszont sehová sem fog vezetni, vagyis igen, félrevezetni és félreinformálni az embereket. Tehát itt tartunk ma. Szép jövő elé nézünk így, kérdezem? Az általad említett autógyárakkal kapcsolatban pedig! Mind egyik társaság fejleszti pl. az akkumulátor töltő berendezéseiket! Igen, a DC töltő berendezéseket! Tehát ugyan azt, amellyel ma már minden elektromos járműgyártó cég rendelkezik!
Annyi a különbség közöttük, hogy minden gyár a saját emblémáját teszi rá a kész töltő berendezéseikre. A legjobbal AC szuperponált váltóáramú kész töltővel meg senki sem törődik, inkább költik a világszinten sok milliárdnyi pénzt a DC-és kutatásaikra. A kutatáshoz szükséges anyagiakat biztosító “szakeberek” meg jól meg vannak vezetve a kutató csoportok által. Ugyanis ezek “mind” jól elherdálják (Magyarul szólva – eltapsolják) az állkutatásokra befektetett pénzeiket. Mindezen utolsó mondataimat kész tényekkel is bizonyítani tudom. Sajnálom, hogy csak itt tartunk, miközben vezető szerepet is betölthetne hazánk ezen a téren! Befejezem, mielőtt még “sírva fogok fakadni!
Javítás: “Tarnóy Béla” a hivatkozott úr neve!
CsAlex!
A “a polgári emberek” itt és most mit jelent? Csak nem a magyar polgárokra gondolsz? (nem politizálni akarok, csak kérdezem). Ha mégis a magyar “polgári emberek”-re gondolsz, azt kell látnod, hogy a hozzászólásod középső részében vázolt tehetetlenséget, “okosságot” sugárzó vezetést a “polgári emberek” választották meg.
Sajnos a harmadik részben taglalt dolgokat nem igazán értem. Miért az AC vagy DC töltésen izmolsz? Nem a töltés, hanem az energiatárolás a fő porobléma. És ha valaki figyel (nem nyugatra, hanem keletre, de ott nem az oroszokra) akkor láthatja, hogy ilyen komoly fejlesztések zajlanak, két területen is: az energiatárolás (pl. sziárdtest akkumulátorok), és a közvetlen elektromos energiatermelés (Hydrogen Fuel Cell) területén.